söndag 13 november 2011

Dags att låta julen få börja flytta in?

Underbar julgran, klädd med finaste dekorationerna från Falby.dk!
Jag ligger efter i mitt julschema känner jag (trots miljoner listor skrivna). Så till den grad att jag vid dagens tredje IKEA besök började få lite ångest (julen har ju definitivt flyttat in på IKEA med stora steg!). I massor. Tänk att det redan om två veckor är första advent och jag har ännu inte ens (knappt) påbörjat julen här hemma! Galet, galet! Vart tog tiden vägen?!

De senaste veckorna har vi varit upptagna av planerandet av renoveringar, en hög med sjukdommar och sedan av flytt. Och här sitter jag nu. I vår nya lägenhet. Två våningar ovanför den gamla. Jätte fin. Fast vilken oordning. Fortsatt har inte ens hälften av sakerna hittat rätt. Idag hann jag göra klart  söta J´s rum. Super fint! Lät en rosa tapet med vita dots (Bohème-serien, Borås tapeter) få sätta själva stilen. Blev med andra ord ett riktigt tjejigt rum, som hon blev kär i från första sekund!

Funderar på om jag inte ska ställa in en egen liten gran inne hos henne, och klä den med de fina julgransdekorationerna från Falby (se bilden oven). Någon som har sett en webbbutik som säljer dem? Julpyntandet måste ju påbörjas någonstans och jag tror nog att J skulle bli riktigt glad, om julen fick flytta in hemma hos hennes först?! ;-)

Om knappa två veckor åker vi iväg på semester. Har lovat mig själv att jag innan dess, ska vara klar med allt pyntande. Längtar! 

När brukar Ni börja julpynta?!